My Google+ טיפול זוגי | פסיכולוגית | טיפול זוגי כללי לקידום הזוגיות - יעל כוכבא

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



טיפול זוגי ככלי לקידום הזוגיות

בהתחלת הקשר הזוגי בדרך כלל ישנה אהבה עצומה והקשר הזוגי מצוין, התקשורת בין בני הזוג טובה מאוד, שני בני הזוג משתדלים מאוד להרשים זה את זו ובדרך כלל גם מצליחים בכך ללא מאמץ רב כיוון שבן הזוג השני פתוח לכך ומצפה לכך בהשתוקקות רבה.

בני הזוג מוצאים את עצמם בשיחות נפש ארוכות, מעריכים זה את זו, מעצימים כל תכונה חיובית שהם רואים זה בזו עד כדי הגזמה ומתעלמים לחלוטין מהתכונות השליליות של בן/בת הזוג. התקשורת הזוגית בין שניהם זורמת בצורה חלקה והכל מתנהל על מי מנוחות.

עם הזמן, בדרך כלל מספר חודשים אחרי תחילת ההתאהבות ההתלהבות שוכחת, ההיכרות בין בני הזוג מעמיקה, נושאים חדשים שאינם מתרכזים בקשר בין בני הזוג מתווספים לשיחתם והאידיליה משתנה אט אט למציאות בה יש בה יש תקשורת טובה בין בני הזוג במרב הזמן ולעיתים מתגלות חריקות בקשר אולם הן בדרך כלל מטופלות על ידי בני הזוג ולא מהוות בעיה. ככל שעובר הזמן ההתאהבות האידיאלית מפנה את מקומה לאהבה מפוכחת. מצב זה הינו טבעי, קורה בכל קשרי הזוגיות וממש לא צריך לחשוב שהקשר אינו טוב או שהזוג צריך לעבור טיפול זוגי.

לעיתים קורה כי נוצרת בעיה בתקשורת בין בני הזוג סביב בעיות שונות. בעיות בתקשורת הזוגית עלולה להשפיע על הקשר המיני בין בני הזוג. במקרים רבים בעיות בתקשורת המינית אינן נובעות מבעיות בתחום זה אלא מהוות השתקפות לבעיית תקשורת כללית בין בני הזוג. מצב של תקשורת לקויה עלול להביא לירידה בחשק המיני של אחד מבני הזוג או של שניהם. לעיתים כעס של אחד מבני הזוג עלול לפתח בעיה בתקשורת המינית. ולכן בשלב שבו מתחילים לחוש כי ישנן בעיות בתקשורת והדברים גולשים גם לתחומים אחרים מומלץ מאוד לפנות לטיפול זוגי ולא לחכות עד ששני בני הזוג מתפוצצים זה על זו או שאחד מהם כבר החליט להיפרד. תחילת טיפול זוגי בשלב בו המצב אינו חמור מקל מאוד על פתרון הבעיות והסיכוי להחזרת הקשר הזוגי לנתיב חיובי גבוה בהרבה.

פנייה לטיפול זוגי קורית במקרים רבים בגלל תחושה של בני הזוג על בעיות בתקשורת אולם לעיתים בעיית התקשורת רק מציפה לפני השטח בעיות שלא מדברים עליהם בדרך כלל למשל אשה החשה כי בעלה לא תומך בה כמו שתמך בה בתחילת הקשר והיא בעצם בודדה וחסרת תמיכה רגשית או שהגבר חש כי אשתו כבר לא מעריכה אותו כמו שפעם העריכה...

מטפל זוגי מסתכל על המערכת הזוגית כמטרה משותפת של שני בני הזוג ולא נוקט עמדה שופטת לטובת הגבר או האשה אלא הוא מנסה ללמד את בני הזוג את השפה הנכונה לתקשורת הנכונה, לצייד אותם בכלים הנכונים לפתור את בעיותיהם יחד וללא מלחמה ובכך המטפל הזוגי בסופו של טיפול זוגי אמור לאפשר לבני הזוג להגיע לעצמאות וליכולת לפתור את בעיותיהם לא בעזרת המטפל אלא לבדם.
 

חזרה לעמוד המאמרים

לייבסיטי - בניית אתרים