My Google+ יעל כוכבא פסיכולוגית - אבחונים

                                          

                                      נקודת מפנה - מכון לשינוי,                                                     התפתחות אישית והגשמה עצמית
                                       
050-3375123    
                                                                                        

 

טיפול פסיכולוגי, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, אבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים וכל השירותים הקשורים לתחום הטיפולי.
המדריך השלם לטיפול זוגי  |  


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> אבחונים
 
 
X
אבחונים פסיכולוגיים ואבחונים פסיכו דידקטיים
 
ישנם מספר סוגי אבחונים פסיכולוגיים. ניתן למיין אותם על פי תקופות הגיל אליהם הם מכוונים או על פי סוג האבחון.
 
האבחון מבוצע על ידי פסיכולוג ובודק בעיקר שלושה תחומים:
 
  • יכולת כללית.
  • כישורי למידה.
  • גישה רגשית ללמידה.
אבחון פסיכולוגי ופסיכו דידקטי מבוצע בתקופות הגילאים הבאות ולצרכים הבאים:
 
גן חובה – אבחון בשלות הילד לעלייה לכיתה א'. לקראת סוף שנת גן החובה הגננות מקדישות תשומת לב מרובה לכישורים השכליים, רגשיים וחברתיים של הילדים. לאחר אבחון כללי המסנן את הילדים הבעייתיים מופנים ילדים אלו לאבחון פסיכולוגי על ידי פסיכולוג. בעקבות האבחון יתכן מצב בו הפסיכולוג ימליץ על השארת הילד בגן שנה נוספת בגלל חוסר בשלות. במידה ואובחנו ליקוי למידה ולא בעיית בשלות, השארת הילד בגן לא תפתור את הבעייה ולכן עדיף שיעלה לכתה א' וליקויי הלמידה יטופלו בהתאם.
 
בית הספר היסודי – אנו יודעים כי חלק ניכר מהילדים המתקשים בלימודים סובלים מליקויי למידה שונים כגון הפרעת קשב וריכוז, דיסלקציה, דיסגרפיה וליקויים נוספים. מסיבה זו כאשר יש לילד קשיים רצוי שיבצע אבחון דידקטי. הקשיים יכולים להתבטא באופנים שונים ולנבוע מהפרעות שונות כגון לקות למידה כל שהיא הגורמת לילד קושי בקריאה או בכתיבה, שגיאות כתיב מרובות, בעיה רגשית הגורמת לילד קושי חברתי חריג, לקות למידה הגורמת קושי בחשבון דווקא. אבחון כולל לילד יוכל לעלות על הבעיה המפריעה לו. בעקבות האבחון יהיה ניתן להגדיר את הפתרון הרצוי, להקל על הילד באופן משמעותי ולהביא אותו להישגים בלימודים, הישגים חברתיים והצלחה.
 
חטיבת הביניים ובית הספר התיכון – לעיתים יש מצבים בהם הילד אינטליגנטי מאוד ולכן לא אבחנו את לקות הלמידה שלו בבית הספר היסודי, ישנם ילדים שסבלו מקשיים בבית הספר היסודי ולא אובחנו כלקויי למידה למרות הקושי. בכיתות הגבוהות עולה רמת הלימודים ועולות גם הדרישות מהילדים ולכן בשלבים אלו מתגלות לקויות למידה שלא התגלו בכיתות הנמוכות או שלא הפריעו ומסיבה זו לא טופלו בשלבים המוקדמים.
 
לקראת בחינות הבגרות – ישנם נערים שלא אובחנו בשלבים מוקדמים ובמהלך לימודיהם בבית הספר התיכון (מכל סיבה שהיא) והם מתקשים בלימודים. הגשתם לבחינות הבגרות ללא מתן הקלות הנהוגות לילדים בעלי לקויות למידה תגרום לכשלונם. מסיבה זו, רצוי לבצע אבחון מקיף לילדים אלו לקראת בחינות המגן ובחינות הבגרות כדי שיוכלו לגשת לבחינות עם ההקלות המתאימות ללקות שלהם ולהיות זכאים לתעודת בגרות.
 
לקראת גיוס – על מנת לקבל את ההקלות המתאימות ללקות למידה של נער בעת הבחינות הפסיכומטריות לפני הגיוס יידרש אבחון דידקטי המאשר את לקות הלמידה ממנה סובל הנער.
 
מבוגרים – ישנם מצבים רבים בהם מבוצע אבחון פסיכולוגי. במהלך תביעת פיצויים מחברת ביטוח לאחר פציעה, או בעת תביעה לאחר פגיעה במהלך השירות הצבאי ממשרד הביטחון, בעת מבחני קבלה לעבודה חדשה, בעת קבלת רשיון לאחזקת נשק ובהזדמנויות רבות אחרות. לעיתים מבוצע האבחון על ידי המדינה או מוסד כל שהוא והנבחן יכול להביא אבחון פרטי המציג תוצאות אחרות לשם שמירת זכויותיו.
X
סוגי האבחונים המקובלים הינם:
 
וכסלר – מבחן IQ המקובל ביותר. משך המבחן בין שעה וחצי לשעתיים וחצי. המבחן מבוצע על ידי פסיכולוג. יש מספר מבחנים המתאימים לגילאים השונים:
  1. Wppsy לילדים בגן.
  2. Wisc-r(wiac, wisc-4) - לאבחון ילדים בבית הספר (יסודי, חט"ב ותיכון).
  3. wais – לאבחון מבוגרים.
מבחנים דידקטיים – מבחנים הבודקים את רמת ההישגים הלימודיים שרכש הנבדק עד לבדיקה. המבחנים כוללים מבחני קריאה וכתיבה, חשבון ואנגלית. במקביל לידע הנלמד בוחנים מבדקים אלו את כשלי הלמידה של הנבדק בתחומים השונים.
 
בנדר – מבחן הבודק את רמת ההתפתחות, את התפקוד הנוירולוגי ואת התפקוד הרגשי והבינאישי.
 
CAT/CAT– מבחנים הבודקים את המצב הרגשי של הנבדק ואת מצב היחסים הבינאישיים שלו.
ציורים – זהו מבחן הבודק את הצדדים הרגשיים ואת הקשרים הבינאישיים של הנבדק. הנבדק אמור לצייר מספר ציורים ועל פי הציורים ניתן לאבחן את התחומים הנדרשים. הבדיקה לא נועדה לאבחן כישורים יצירתיים ולכן אין חשיבות לרמת הציור של הנבדק.
 
רורשך – אבחון אישיותי. המבחן בודק את מבנה האישיות ואת התת מודע של הנבדק. המבחן מעייף וקשה לנבדקים, יקר לביצוע ולכן השימוש בו מועט.
X
 
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר כדי לבחון האם יש לכם 
צורך בביצוע אבחון פסיכולוגי ואם כן איזה אבחון ועם מי.
התקשרו לטלפון:
050-3375123
XX
או צרו קשר באמצעות המייל:
X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים